Wat te doen met deze soort wol?

Hier kan je terecht voor vragen over verschillende technieken en materialen, voor het delen van kennis en aanraders om anderen en jezelf op weg te helpen.

Wat te doen met deze soort wol?

Berichtdoor Mary Sue » ma 19 jul 2010, 19:27

Voor mijn verjaardag heb ik drie bollen van de onderstaande soort wol gekregen (totaal 150 gram/15 meter) en een paar breinaalden dikte 80 mm. De dikte van de wol varieert, waardoor ik niet meteen weet wat ik ermee moet. Hier onder staan twee proeflapjes waarvan de linker per steek recht en averecht afwisselt en de rechter alleen recht gebreid is. Ik ben niet zo'n breikampioen en ik vroeg me af of er een bepaalde steek is die geschikt is voor dit soort wol en deze dikte. Iemand ideeën of tips?

Afbeelding
Signatures zijn vervelend.
Mary Sue
Beheerder

Re: Wat te doen met deze soort wol?

Berichtdoor janestarz » ma 19 jul 2010, 20:01

Nouja, het voordeel van deze wol is natuurlijk dat je niet zo goed ziet als je onregelmatig breit (zoals ik).
Met drie bollen kun je niet zo heel veel maken, afhankelijk van de dikte van de wol en dikte van de pennen natuurlijk. Het is wel een prachtige kleur.

Misschien kun je er armwarmers van breien? Je kunt de duim gewoon door een gat in de zijnaad steken, of als je echt ambitieus bent er een echt tuutje voor breien/haken/maken.
Mad (adj.); Affected with a high degree of intellectual independence. --- Ambrose Bierce
janestarz
Lanceloet en het hert met de witte voet

Berichtdoor Mary Sue » di 20 jul 2010, 08:19

Armwarmers is een leuk idee, maar ik moet dan wel even kijken of het niet te dik is. Beenwarmers zou ook kunnen.
Ik vraag me af of haken niet een mooier resultaat oplevert, want ik vind de proeflapjes er zo rommelig uit zien en ik zoek nog een steek die goed past bij een wol die zo erg in dikte varieert.
Mary Sue
Beheerder

Berichtdoor janestarz » za 24 jul 2010, 10:41

Tipje! Bij de Zeeman hadden ze nu het "Basishandboek Breien" van Sasha Kagan te koop voor 5 euro. Het is een heel simpel boekje maar er staan wel ontzettend veel verschillende breisteken in, inclusief de patronen voor sokken, arm- en beenwarmers, poncho's, mutsen en wikkelvestjes. Het is een leuk boekje voor beginnende breiers en plaatjes bij de steken (dus niet alleen 3r 4a 2meerd. etc. Sommige patronen zijn gewoon net geheimschrift!)

En ik heb me weer bevuild aan acryl.... 4 bollen nota bene!
Mad (adj.); Affected with a high degree of intellectual independence. --- Ambrose Bierce
janestarz
Lanceloet en het hert met de witte voet

Berichtdoor Mary Sue » za 24 jul 2010, 15:01

Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb om een Zeeman op te zoeken. XD
Mary Sue
Beheerder

Keer terug naar Tips, tutorials, materiaal en vragen