Portfolio

Voor vragen en tips over fotografie.

Portfolio

Berichtdoor woran » do 15 okt 2009, 16:16

Hey allemaal,

Ik heb al een tijdje een eigen portfolio waar ik wat aan sleutel. Ik ben nu aardig tevreden er over, maar ik wil graag jullie mening weten voordat ik hem overal deel.
Ik zoek niet zo zeer commentaar op de fotos (mag wel natuurlijk), maar meer over de lay-out, beschrijving, enz.

http://tinekebolleman.daportfolio.com/

Alle feedback is erg welkom!
woran
Inspifee

Re: Portfolio

Berichtdoor Wish » do 15 okt 2009, 18:27

Ik vind het er qua layout mooi strak uitzien.
1 opmerking: waarom de "welkom" op de home?
Je kan beter je bio op je home zetten enz of een random werk.
Je hoeft een bezoeker niet welkom te heten op een website (je wil sowiso dat ze komen en dat weten ze) en het is alleen nog een keer meer klikken tot ze de informatie vinden die ze zoeken :) *heeft teveel website lessen gehad$
Wish
Inspifee

Berichtdoor woran » do 15 okt 2009, 19:00

De welcome word nog vervangen door een foto. Maar ik ben echt heel erg super pietje presies met wat ik wil (en dus niet tevreden), want het eerste plaatje is wel super belangrijk.
woran
Inspifee

Berichtdoor janestarz » vr 16 okt 2009, 09:27

Ik blijf je portfolio echt supergaaf vinden. En ik sta erin! (yay!)

Bedenk wel dat de foto die je voorop je pagina zet gelijk wordt geassocieerd met het soort foto's wat je wilt maken. Een landschap, een (dieren)portret wijzen al heel erg een bepaalde richting aan. Reinoud van Leeuwen die de foto's van Puerto doet, heeft een zelfportret met camera en eentje onder water omdat hij daar veel mee doet. Dat doet de bezoeker heel snel in een bepaalde richting denken voor de rest van je portfolio en voor jou als persoon (Woran = rattenliefhebber zegt iets heel anders dan Woran=portretfotograaf).
Mad (adj.); Affected with a high degree of intellectual independence. --- Ambrose Bierce
janestarz
Lanceloet en het hert met de witte voet

Berichtdoor woran » vr 16 okt 2009, 22:32

Daarom blijf ik ook in dubio. Want het eerste plaatje, net als een eerste indruk is het belangrijkst. Ik zoek dus het liefst iets neutraals, wat niet echt een bepaalde richting op wijst. Een artistieke zwart wit foto of zo. Maar ik kan dan weer niet bedenken wat te fotograferen.
Een portret zou ook goed werken, omdat mensen je het meest zullen inhuren voor een portret, maar een portret kiezen is ook wer super moeilijk, omdat het origineel moet zijn, maar je ook niet meteen in een hoekje drukt.

Ben wel blij dat jullie het er goed uit vinden zien :)
woran
Inspifee

Keer terug naar Tips, tutorials, materiaal en vragen