Wat ben je aan het lezen?

Voor algemene en handige tips, vragen en antwoorden om je schrijfstijl te verbeteren.
Heb je een aanrader? Laat het ons horen.

Re: Wat ben je aan het lezen?

Berichtdoor tha_queen_of_chaos » di 22 dec 2009, 21:50

Ik heb net The Lost Symbol gelezen van Dan Brown.
Ik hou wel van Dan Brown's boeken. Spanning ,maar ook nog met een les erin.
Ook dit boek. Ik heb heel veel dingen geleerd!

Ik ga nu beginnen aan... niks.

Over boeken met doel dat al halverwege bereikt is:
Ik heb De Laatste Concubine gekocht een tijd geleden. Verhaal (mega kort) op de achterkant (en zonder namen want die ben ik vergeten): " Meisje word meegenomen door de keizerin naar het hof van de Japanse Keizer in de Edo periode. Keizerin is van plan om haar als concubine aan haar man te geven."
Dit gebeurt echt in de eerste 3 hoofdstukken. Dan komt er oorlog en moet ze ontsnappen en moet ze weer doen alsof ze een boer is.
Een goed verhaal, maar niet als je intrige, backstabbing en awesome keizerlijke beschrijvingen van het paleis en kleding verwacht.
tha_queen_of_chaos
Inspifee

Berichtdoor Mary Sue » ma 11 jan 2010, 22:50

Het is geen boek dat je echt van voor tot achter leest, maar meer doorheen bladert: "Wicked Plants - The weed that killed Lincoln's mother & other botanical atrocities" van Amy Stewart. Het gaat over, rara, gevaarlijke planten.
Signatures zijn vervelend.
Mary Sue
Beheerder

Berichtdoor Deredere » vr 15 jan 2010, 09:28

Ik ben begonnen in het boek How to write fantasy stories of lasting value. Geen idee of het echt nuttig gaat zijn.
Maar omdat ik mijn eerste verhaal aan het schrijven ben leek het me wel grappig om het maar eens te lezen.
Het eerste hoofdstuk gaat over waarom de Harry Potter boeken het zo goed doen....Gaaap.
Dat had ik ook wel kunnen verzinnen.. Maar gelukkig kom ik nu aan het wat strukturelere stuf dus wie weet.
Heeft me wel geinspireerd om wat achtergrond info te verzinnen en aan de rode draad te werken.
Niet dat ik verwacht ooit geweldig schrijfster te worden. Taaltechniesch ben ik een ramp en dat ik in het Engels schrijf helpt ook niet echt.
Maar ik hoop dat mijn woordenschat er wel groter door gaat worden omdat ik dingen wil beschrijven en er woorden voor moet zoeken die ik anders nooit zou gebruiken.
Deredere
Lakenvelder

Berichtdoor Ramuard » wo 17 maart 2010, 23:31

A Game of Thrones uit, verbazend meer pakkend boek dan andere heroic fantasy die ik heb gelezen.

En ontdek net dit goede nieuws, de TV-serie is in de maak:
http://www.youtube.com/watch?v=FugGa_LGB-E&NR
Ramuard
Lanceloet en het hert met de witte voet

Berichtdoor janestarz » do 18 maart 2010, 10:32

Ik ben inmiddels gevorderd tot Winter's Heart, deel 9 uit de Wheel of Time serie. Bijna mag ik aan het nieuwste deel beginnen wat ik nog niet gelezen heb!
Mad (adj.); Affected with a high degree of intellectual independence. --- Ambrose Bierce
janestarz
Lanceloet en het hert met de witte voet

Berichtdoor Mary Sue » do 18 maart 2010, 13:03

Ik heb de Game of Thrones boeken niet gelezen, maar wel de graphic novel, dus ik kijk ook uit naar de serie. Ik ben wel benieuwd naar hoe ze het gaan uitwerken, want er schijnen nog al veel personages het loodje te leggen. (Heb ik gehoord dan.)

Zelf ben ik weer verder gegaan met Complete Ghost Stories, een verhalenbundel van M.R James en dat zijn fijne spookverhalen die veel aan de verbeelding van de lezer overlaten, niet goor zijn en wel spannend zijn, maar niet te spannend. Dan kan je nog voor het slapen gaan een verhaal lezen. [dance2]
Signatures zijn vervelend.
Mary Sue
Beheerder

Berichtdoor Typhoon » do 18 maart 2010, 13:46

Game of Thrones is me nog wel eens aangeraden, maar ik ben er ook nooit aan begonnen.Meer een kwestie van tijd dan dat ik het niet proberen wil.
Ik heb wel de campaign setting doorgenomen, dus heb wel enige kennis van de wereld. (Grappig hoe iedereen hier daar toch een andere kijk op heeft. :P)

Wheel of Time! Daar moet ik ook nog een keer in verder... Ik vind de latere delen steeds moeilijker om door te komen eerlijk gezegd, laatste welk ik aan begonnen was is Crossroads of Twilight, maar dat is ook al weer een lange tijd geleden.
Ik ben wel benieuwd naar hoe het verder gaat, maar heb mezelf er gewoon niet aan kunnen zetten om verder te ploeteren.

Zelf ben ik net klaar in the Stepsister Scheme van Jim C. Hines. Een heerlijk verhaal om rustig even door te lezen. ^^
Heb er een stukje over geschreven in m'n blog, voor de geïnteresseerde.
Ben onderhand bezig in het vervolg; Mermaid's Madness. Lijkt me een erg leuke serie te worden, ben benieuwd naar het volgende deel (die was al aangekondigd).
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one."
-Albert Einstein
Typhoon
Inspifee

Vorige

Keer terug naar Tips, tutorials en vragen. Film- en boekbesprekingen.